Tanulási folyamat az Akadémia edzői számára

A DVSC és a Villarreal közötti megállapodás értelmében, a nálunk vendégeskedő spanyol szakemberek a fiatal játékosok megfigyelése mellett folyamatos képzéseket biztosítanak az edzők számára. Idén januárban tartottuk az edzők számára az első foglalkozást csapatépítő tréning formájában. Itt a cél az volt, hogy közelebb kerüljön mindenki egymáshoz, a stábtagok ismerjék meg és fogadják el egymást, tudják azt, hogy számíthatnak egymásra. Ezt játékos vetélkedőkkel kívántuk elfogadtatni velük.

A folyamatos elméleti gyakorlások mellett folytatni kívántuk az edzők képzését, tanulását, folyamatosságot adva az előző foglalkozásokhoz, amelyeken eldöntötték, és meghatározták a Debrecenbe kívánt játékostípus jellemzőit, összhangban a játékban zajló eseményekkel.

Pablo Alberola, a Villarreal utánpótlás módszertani vezetője:Fontos, hogy tiszteletben tartsuk minden edző kívánságát, hogy a játékostípus kiválasztásának erre a folyamatára fordítsunk kellő időt, majd az edzési folyamaton belül a gyakorlatba is átültessék. Ahol az egyes edzői stáb minden tagja megoszthatta és megbeszélhette, hogy mit tartott fontosnak a játékostípus tulajdonságainak megválasztásában. Ebből a célból megtartottuk az első gyakorlati foglalkozást ezen a területen, amelyen 2 nagyon világos célt követtünk.

  1. Példát mutatni az interdiszciplináris együttműködésre technikai csapatként egy tréningen belül; itt 3 edző, egy kapusedző, egy fizikai felkészítő és két sportpszichológiai szakember alkotott egy-egy csapatot, ahol mindegyiknek egy sor szerepe és fókusza volt a foglalkozás minden pillanatában. Mivel az edzői stáb minden egyes tagjának minden hozzájárulása és részvétele hatványozottan segíti fejlődésüket.
  2. Különféle pedagógiai beavatkozási eszközök és stratégiák bemutatása az edzőknek a játékossal való kommunikációra vonatkoztatva.

Szeretnénk kiemelni az összes edző részvételét a foglalkozáson. Ez mindig gazdagabbá teszi a tanulási folyamatot.

A következő gyakorlati foglalkozáson a korábban kitűzött 2 célt kívántuk folytatni, kiindulva azokból a tulajdonságokból, amelyeket az edzők az adott játékostípushoz választottak.
Kezdtük azzal, hogy megosztottunk velük egy teret, ahol reflektáltunk az előző foglalkozásra: az edzői stáb tagjainak szerepére. Ezzel szemben egy olyan játékkal folytattuk, amelyben ismét adottak a játékostípus bizonyos tulajdonságai, és ahol az edzők csoportokba szerveződtek és jól szórakoztak a cél elérése érdekében. Végül áttértünk egy olyan játékszituációra, amelyben minden csapatnak szembe kellett néznie a kontextussal, korábban az edzők határozták meg a tervüket és a rajtuk múló magatartásokat, amelyeket meg akarnak valósítani. Mindenki nagyon érintett volt, mindenkinek megvolt a maga szerepe, sőt a sérülés elkerülése miatt pályára léphettek edzők is a pálya széléről, segíthették a társaikat. Mondani sem kell, hogy nagy sikere volt ennek a résznek. Ezekben a hetekben egy sor olyan változást észleltünk az edzők viselkedésében, amelyek elősegítik a velük folytatott tanulási folyamat folytatását, amelyben továbbra is ők a döntéseik főszereplői.

A sor tehát még nincs zárva, az elméleti képzések mellett lesznek hasonló gyakorlati elemek is, így a munka folyamatossága sem szakad meg.

Képek a tréningekről egy Facebook albumban:

Folytatjuk…

Támogatóink